21:17 teisipäev, 19.11.2019
HIIUMAA
HARJUMAA
IDA-VIRUMAA
JõGEVAMAA
JäRVAMAA
LääNE-VIRUMAA
LääNEMAA
PõLVAMAA
PäRNUMAA
RAPLAMAA
SAAREMAA
TARTUMAA
VALGAMAA
VILJANDIMAA
VõRUMAA
Arheoloogiamälestised
Arhitektuurimälestised
Loodusmälestised

Näita kõiki isikuid
Eesti turismiportaal
Soome turismiportaal- BookingFinland.com
Rent A Car Estonia
Aaba Autorent
Giidide Ühing
Sisustusweb
HarjumaaLinnadTallinnTänavadToompuiestee
  Toompuiestee 27 (Hotell Tallinn)

Hotell Tallinn Toompuiestee 27

Eesti Projekt 1947-57, arh.-d P. Tarvas, H. Karro, T. Kallas. Valmis 1960. a.
Esindushotelli pikal projekeerimisajal jäi muutmatuks linnaehituslik põhiidee - Toompuiestee ja Paldiski maantee nurgalahendus, suhteliselt väikese kõrguse määras vanalinna lähedus. Kavandatud algul funktsionalistlikuna, seejärel neoklassitsistlikus laadis, püstitati hotell kaine ratsionalismi vaimus.
L-kujulise põhiplaaniga hoone Paldiski maantee äärne tiib ehitati tagasiastega, nurka kaunistab varikatus. Teist hoonetiiba oli kavas jätkata piki Toompuiesteed. Asjalikku fassaadirütmi toovad vaheldust peatrepikoja püstklaasing ja restorani eenduv vitriinaken.
Esimesel korrusel on ameti- ja teenindusruumid, restoranid ja baarid, ülakorrustel koridorsüsteemis numbritoad (215 kohta). Peatrepikoja nurkmine asetus tagab hea sideme hoone eri osade vahel.

Reet Rähni, Toivo Kreek
Eesti arhitektuur I. Üldkoostaja V. Raam. Tln., 1993



 
  Toompuiestee 35 (Balti jaam)

Balti jaam Toompuiestee 35

"Lengiprotrans" 1960-66, arhitektid P. Ashastin, B. Votinov, E. Lohhanova. Valmis 1962 (lähirongide ootepaviljon) ja 1970 (peahoone). Asub vanalinna haljasvööndi ääres, on Tallinna suurim kaug- ja lähiliinide lõppjaam- 1870. a. Balti raudteega samaaegselt avatud ja II maailmasõja järel taastatud jaamahoone rekonstrueeriti kapitaalselt vastavalt tollal levinud raudteejaama stereotüübile. Esmalt ehitati kitsaksjäänud jaama kõrvale uus linnalähirongide ootepaviljon. Avarat, ülalt kaarakendega valgustatud 20x20 m suurust kassadega ootesaali katab neljale postile toetuv õhuke raudbetoonist võlvkoorik (konstr. Rõbin). Paviljoni ja peahoonet ühendab madal ühekorruseline osa. Teise etapina rekonstrueeriti vana jaamahoone, mida laiendati ootesaali võrra. Endine historitsistlik hoone muudeti ratsionalistlikuks. Peafassaadi suure klaaspinna taga paikneb 470 ruutmeetri suurune ootesaal, kust avanevad pääsud perroonile, kassade juurde, einelauda, restorani (II korrusel) ja keldrikorruse pakihoidlatesse. Välisviimistluses domineerivad kogu kompleksi ulatuses suured klaaspinnad kõrvuti heledate siledate dolomiitplaatidega, ühenduslülil ka siledast seinapinnast väljaulatuvad klombitud kivid. Peahoonel, peasissepääsu ees ja ootepaviljonil perroonide pool on varikatus. Jaamast pääseb vanalinna läbi liilusrohke Toompuiestee alla ehitatud jalakäijate tunneli.

Juta Lutsar
Eesti arhitektuur I. Üldkoostaja V. Raam. Tln., 1993

 
KAUBANDUS
MAJUTUS
RAVI
TEENUSED
TOITLUSTUS
TRANSPORT
VABA AEG
Copyright © 2004–2017 Reval Esten OÜ, eestigiid.ee